loading...

پزشکی و سلامت

بازدید : 14
سه شنبه 6 تير 1402 زمان : 17:49

گاهی اوقات اشکالاتی در جفت شدن دو فک پایین و بالا دیده می شود. این عارضه ممکن است بر زیبابی چهره اثر زیادی زیادی بگذارد و باعث نا امیدی و کاهش اعتماد به نفس فرد شود. اگر این عوارض خیلی پیشرفت نکرده باشند می توان با ارتودنسی برطرفشان کرد، اما اگر خیلی شدید باشند ارتودنسی به تنهایی کافی نیست و به جراحی فک هم نیاز است. گاهی نیز به ارتودنسی عقب بردن فک نیاز است .

دلایل جفت نشدن فک بالا و پایین

عادت هایی که از دوران کودکی و یا سنین نوجوانی با فرد مانده باشند می تواند موجب بروز این عوارض شوند؛ مثل مکیدن انگشت یا مکیدن پستانک بعد از سه سالگی.

از دیگر موارد آن می توان به پر کردن دندان به شیوه نامناسب هم اشاره کرد. اما می توان گفت از پر اهمیت ترین های آنان عوامل ارثی و ژنتیکی است. اینکه بیرون زدگی فک پایین از چه سنی ظاهر می شود هم بستگی به میزان قوی بودن ژن دارد. اما معمولا این بیرون زدگی از کودکی تا سنین پایان رشد، حدود ۱۸ سالگی، ادامه پیدا می کند و سپس کند می شود. به هرحال هرچه از سنین پایین تر در فرد دیده شود به این معناست که قوی تر است.

آیا برای ارتودنسی عقب بردن فک پایین، محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر. به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای درمان های ارتودنسی وجود ندارد؛ اما بهتر است که در سنین پایین تر به درمان اقدام کنیم؛ زیرا پس از سنین بلوغ، استخوان بندی دندان ها کاملا شکل گرفته است و ممکن است اگر به موقع اقدام نکنیم، در سنین بالا مجبور به جراحی فک شویم.

چه عواملی بر قیمت ارتودنسی تاثیر دارند؟

عوامل زیادی بر قیمت ارتودنسی تاثیر دارد، مثل شدت مشکل، سن بیمار، نوع لوازمی که برای ارتودنسی استفاده می شود، طول درمان ، محدوده مکانی شما، تغییرات ارز، پزشک متخصص و…

آیا ارتودنسی فک شامل بیمه می شود؟

همان طور که می دانید شرکت های بیمه به سختی مجاب می شوند تا هزینه های مرتبط با زیبایی را متقبل شوند. جنبه زیبایی ارتودنسی هم معمولا بیشتر از جنبه درمان آن است؛ بنابراین معمولا بیمه هزینه های ارتودنسی را قبول نمی کند مگر آن که مشکلات آنقدر شدید باشد که موجب درد دهان، فک یا احساس ناراحتی در گردن و یا موارد دیگری مثل احتمال ابتلا به بیماری های پریودنتال و… شوند.

منبع

بازدید : 14
سه شنبه 6 تير 1402 زمان : 17:47

اگر از زیبایی لبخند و تاثیر یک ترمیم و زیایی دندان بر اصلاح طرح لبخند خبر دارید باید بگوییم که حتما ابن مقاله را بخوانید.

ترمیم و زیبایی دندان چیست؟

اگر دارای دندان های پوسیده و یا شکسته هستید، اصللاح طرح لبخند و ترمیم و زیبایی دندان می تواند به شما کمک کند. نمونه‌هایی ازروش های ترمیم‌ دندان شامل پر کردن، روکش‌ها، ایمپلنت‌ها، بریج‌ها و دندان‌های مصنوعی است. که این روش ها می تواند عملکرد طبیعی دندان های شما را بازیابی کند و همچنین ظاهری زیبا به دندان های شما بازگرداند.

در گذشته بیشترتوجه دندانپزشکان بر ترمیم دندان ها و رفع مشکلات آن ها بوده است. اما سال های اخیر، متخصصین دندانپزشکی علاوه بر درمان مشکلات دندان ها به زیبایی آن ها نیز توجه می کنند.

انواع درمان زیبایی دندان

اگر فکر می کنید در لبخند خود نقص زیبایی دارید، همیشه می توانید برای کمک به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید. دندانپزشکی زیبایی می تواند این مشکلات را برای شما برطرف کند تا به افزایش اعتماد به نفس و ظاهر کلی شما کمک کند.

چند درمان زیبایی دندان می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سفید کردن دندان
  • تاج دندان
  • کامپوزیت دندان
  • ونیر پرسلین
  • پل دندان
  • ایمپلنت دندان
  • پرکردن همرنگ دندان
  • الاینرها
  • صاف کردن دندان ها

اینها تنها چند نمونه از روش های دندانپزشکی زیبایی هستند که ممکن است بتوانید آنها را انتخاب کنید. با این حال، یک تفاوت عمده بین دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی ترمیمی، هزینه روش‌های درمانی است که ممکن است برای درمان‌های دندانپزشکی زیبایی کمی بالا باشد.

روش های رایج دندانپزشکی زیبایی

پزشکان و متخصص ترمیم و زیبایی دندان از برخی روش ها برای زیبایی و ترمیم طرح لبخند استفاده می کنند. چند مورد از آنها را بیان می کنیم:

بلیچینگ دندان

یکی از رایج ترین روش های دندانپزشکی زیبایی بلیچینگ دندان است که در این روش از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان ها استفاده می کند.

برخی از افراد این روش را برای از بین بردن لکه ها انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را برای به دست آوردن دندان هایی سفیدتر انجام می دهند. تغییر رنگ ممکن است ارثی باشد یا با افزایش سن بدتر شود و همچنین می تواند ناشی از سیگار، چای، قهوه، نوشابه و برخی داروها باشد.

باندینگ

باندینگ از مواد همرنگ دندان برای پر کردن شکاف بین دندان ها و اصلاح دندان های شکسته استفاده می کند. این روش را می توان در یک بار ویزیت به طور کامل انجام داد .

ونیر ها

ونیرها شامل قطعات نازکی از پلاستیک یا چینی هستند که برای تغییر شکل و رنگ روی دندان ها قرار می گیرند. آنها برای دندان هایی که تغییر رنگ داده، شکسته شده، فاصله داره یا کج هستند استفاده می شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

بازدید : 8
يکشنبه 7 خرداد 1402 زمان : 12:02

ارتودنسی ثابت و متحرک چیست و برای چه کسانی نیاز است؟ هنگامی که سخت ترین قسمت از درمان ارتودنسی خود را به پایان رساندید و در آخر از استفاده از بریس یا تراز بندی های Invisalign خلاص شدید، لیاقت این را دارید که داشتن لبخند جدید خود را جشن بگیرید و به رخ بکشید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که فکر کنید درمان شما کاملاً به پایان رسیده، اما در واقع، یک قدم دیگر نیز برای پیش بردن دارید ؛ نگهدارنده ها!

نگهدارنده ها در درمان ارتودنسی شما نقش اساسی دارند. یک پدیده معروف به نام “عود” وجود دارد که برای دندان اتفاق می افتد، جایی که آن ها تمایل طبیعی دارند که پس از اتمام درمان ارتودنسی ثابت و متحرک، به سمت موقعیت اصلی خود عقب بروند. با نگه داشتن دندان ها در موقعیت های مطلوب تری که با استفاده از بریس ها یا ردیف های شما منتقل شده اند، نگهدارنده ها در جلوگیری از این نوع عود بسیار مهم هستند.

بیشتر بخوانید: با عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی بیشتر آشنا شوید.

انواع مختلفی از نگهدارنده ها

همان طور که وسایل ارتودنسی گزینه های ثابت (بریس ها) و متحرک (تراز کننده واضح) را در اختیار دارند، نگهدارنده های ثابت و متحرک نیز وجود دارند. یادگیری در مورد آن چه هر یک از آن ها ارائه می دهند، بیشتر تأکید می کند که چرا نگهدارنده ها چنین بخش مهمی از درمان ارتودنسی شما هستند!

نگهدارنده های ثابت

نگهدارنده های ثابت که بعضاً به عنوان نگهدارنده های دائمی یا پیوندی شناخته می شوند، معمولاً یک سیم نازک است که از پشت دندان های جلویی پایین یا بالا پوشیده می شود و در محل با سیمان پیوند می خورند. این نوع سیم در چندین دندان کشیده می شود؛ بنابراین روال بهداشت دهان و دندان شما مانند زمانی که از بریس استفاده می کنید، مشابه خواهد بود که شامل استفاده از نخ یا واترپیک برای تمیز نگه داشتن فضای بین دندان ها به طور کامل است.

اگرچه یک نگهدارنده ثابت کمی بیشتر کار می کند، اما از آن جایی که سیم پیوند شده، دندان های تازه صاف شده را به طور مداوم در شکل کامل نگه می دارد، بهترین نتیجه را خواهد داشت. همچنین می تواند برای بیمارانی که فضای زیادی بین دو دندان فوقانی جلو دارند، یک گزینه مفید باشد. پس از پایان درمان ارتودنسی و بسته شدن فضا، می توان از یک نگهدارنده ثابت برای بسته نگه داشتن فضا استفاده کرد.

در برخی شرایط خاص، ممکن است لازم باشد که از هر دو درمان ارتودنسی ثابت و متحرک برای اطمینان از عدم بازگشت مجدد استفاده کنیم.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

بازدید : 10
يکشنبه 7 خرداد 1402 زمان : 12:00

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در تهران بهترین استراتژی است که شما می‌توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می‌آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می‌شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرد. فناوری جدید با امکاناتی که در اختیار ما قرار داده است، به شما بسیار در ترمیم و زیبایی دندان کمک کرده است.

هنگام انتخاب درمان باید به نکاتی توجه کنید. یکی از نکاتی که بیشترین تأثیر را در میزان بهبودی شما می‌گذارد. انتخاب بهترین متخصص‌ترمیم و زیبایی دندان است. بهترین متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان به شما کمک می‌کند که لبخند زیبا و سالم داشته باشید.

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می‌دهد؟

بلیچینگ دندان

زمانی که دندان ها بر اثر عواملی همچون نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، مسائل ژنتیکی و … دچار تغییر رنگ و لک می‌شوند باعث می شود ظاهر دندان ها جلوه بدی پیدا کنند.

بلیچینگ یک فرآیند شیمیایی رایج در ترمیم و زیبایی دندان هاست که جهت سفید کردن دندان‌های افراد کاربرد دارد. بلیچینگ دندان می‌تواند یا در مطب توسط متخصص زیبایی دندان انجام داده شود یا به صورت خانگی صورت بگیرد.

ونیر دندان

ونیرها لایه های نازکی از مواد هستند که برای رفع مشکلات ظاهری دندان ها همچون لب پر شدگی، ترک خوردگی، لک شدگی، فاصله بین دندان ها و… به کار برده می شوند.

ونیرها از جنس پرسلن یا رزین کامپوزیت هستند که به ونیرهای پرسلنی لمینت دندان و به ونیرهای کامپوزیتی ونیر کامپوزیت گفته می شود

اینله و انله دندان

اینله و انله دندان برای ترمیم دندان پوسیده بکار برده می‌شوند و در لابراتوراهای دندانپزشکی ساخته می‌شوند.

اینله و انله از مواد کامپوزیت رزینی و یا مواد سرامیکی ساخته می‌شوند و به سطح دندان متصل می شوند. و بدون اینکه به دندان آسیب برسانند باعث افزایش استحکام دندان‌ ها و همچنین برگشت عملکرد و ظاهر طبیعی دندان می‌شوند.

منبع

بازدید : 6
سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 زمان : 11:33

ژل ارتودنسی یک راه حل سریع و آسان برای استفاده هنگام ناراحتی، تحریکات و صدمات دهان و دندان است. ژل ارتودنسی به عنوان یک لایه محافظ در برابر آسیب های ناشی از وسایل ارتودنسی (بریس ها) عمل می‌کند. ارتودنسی می‌تواند ناراحتی های کوچکی در داخل گونه ها، روی زبان یا داخل لب‌ها را درمان کند. آسیب های ارتودنسی می‌تواتد حتی باعث عفونت شود. ما به کمک ژل ارتودنسی می‌توانیم از وخیم شدن آسیب‌ها و آسیب های جدید جلوگیری کنیم.

ژل ارتودنسی چیست؟

شما به احتمال زیاد درباره این محصول که به آن واکس ارتودنسی یا موم دندان نیز گفته می‌شود، مطالبی شنیده اید. ژل ارتودنسی به صورت میله های سفید نازک است که می‌توان آن را از داروخانه‌ها خریداری کرد. علاوه بر موم دندان، بیمار می‌تواند سیلیکون را نیز انتخاب کند. سیلیکون به طور کلی با سهولت بیشتری به براکت می‌چسبد و سطح براکت‌ها را بهتر می‌پوشاند. با این حال، هر دو وظیفه محافظت از مخاط دهان در برابر ایجاد ضربه و جلوگیری از ایجاد درد در صورت زخم شدن فرد را دارند.

سایر استفاده هایی که از موم می‌شود

ما در مورد “ژل ارتودنسی برای بریس فلزی” صحبت کرده ایم؛ زیرا ارتودنسی فلزی است که باعث بیشتر آسیب‌ها می‌شود و ما آن را به گونه یا زبان خود می‌زنیم. ارتودنسی فلزی با ظاهر خشنی که دارد باعث بسیار از دردها می‌شود و ژل ارتودنسی می‌توانید خیلی از این درد‌ها را درمان کند. اما می‌توان از ژل ارتودنسی برای موارد دیگری نیز استفاده شود.

ارتودنسی‌های دیگر مانند ارتودنسی متحرک، ارتودنسی سرامیکی هم باعث این زخم و آسیب ها می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از همین موم این دردها را درمان کنید. از آنجایی که ارتودنسی های متحرک دارای آتل های متحرک نیز هستند که فاقد قطعات فلزی یا تیز است. فرد سازگاری ساده تری نسبت به این ارتودنسی‌ها دارد. اما در مورد بریس های فلزی یا زبانی فرد به سختی می‌تواند سازگاری پیدا کند.

با وجود مزیت نامرئی بودن ارتودنسی متحرک یا سرامیکی، گاهی بیمار باید از گلوله های کوچک کامپوزیتی که به سطح دندان می‌چسبند استفاده کند. مأموریت این گلوله های کامپوزیتی صیقل دادن آتل است. این گلوله‌ها باعث نرم تر شدن دستگاه شده و آسیب کمتری وارد می‌کند.

شما اینگونه بهتر می‌توانید حرکات دندانی که قبلا برنامه ریزی شده بود، به خوبی انجام شود. اما مانند بریس ها، اگر فرد قبلا دچار زخم شده باشد، می‌توان با کمی واکس دندان از ناحیه آسیب دیده محافظت کرد. بنابراین، می‌توانید هنگام غذا خوردن موم را بپوشانید تا هنگام صرف غذا شما را آزار ندهد.

منبع

بازدید : 28
سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 زمان : 11:23

اگر دندان های شما از دست رفته، پوسیده، ضعیف یا شکسته است، ممکن است نیاز به ترمیم دندان و زیبایی دندان داشته باشید. نمونه‌هایی ازروش های ترمیم‌ دندان شامل پر کردن، روکش‌ها، ایمپلنت‌ها، بریج‌ها و دندان‌های مصنوعی است. که این روش ها می تواند عملکرد طبیعی دندان های شما را بازیابی کند و همچنین ظاهری زیبا به دندان های شما بازگرداند.

در گذشته بیشترتوجه دندانپزشکان بر ترمیم دندان ها و رفع مشکلات آن ها بوده است. اما سال های اخیر، متخصصین دندانپزشکی علاوه بر درمان مشکلات دندان ها به زیبایی آن ها نیز توجه می کنند.

آیا به ترمیم و زیبایی دندان نیاز دارید؟

اگرچه دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی ترمیمی روی یکدیگر همپوشانی دارند، زیرا هر دو به عنوان مثال در مواقعی از روکش‌ها و ایمپلنت‌ها برای ترمیم دندان استفاده می‌کنند، اما تفاوت اصلی بین این دو تمرکز و سطح تخصص دندانپزشک است.

دندانپزشک زیبایی کسی است که فراتر از مراحل ترمیم است

دندانپزشکی ترمیمی همچنین مشکلات ساختاری دندان های شما مانند دندان های آسیب دیده یا از دست رفته را برطرف می کند. دندانپزشکان ترمیمی از دستگاه هایی مانند دندان مصنوعی، روکش، بریج، آنله، اینله و همچنین ایمپلنت های دندانی برای ترمیم دندان های شما و عملکرد صحیح آن ها استفاده می کنند. اما اینجاست که دندانپزشکی ترمیمی به پایان می رسد. اگر می خواهید لبخند خود را زیباتر کنید، همیشه باید از دندانپزشک زیبایی کمک بگیرید زیرا آنها در کنار علم به هنر آن می پردازند. دندانپزشکی زیبایی به طور کامل به بهبود زیبایی دندان شما می پردازد. اگر فکر می کنید در لبخند خود نقص زیبایی دارید، همیشه می توانید برای کمک به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید. دندانپزشکی زیبایی می تواند این مشکلات را برای شما برطرف کند تا به افزایش اعتماد به نفس و ظاهر کلی شما کمک کند.

چند درمان زیبایی دندان می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سفید کردن دندان
  • ونیر پرسلن
  • تاج دندان
  • پل یا بریج دندان
  • کامپوزیت دندان
  • ایمپلنت دندان
  • صاف کردن دندان ها
  • پرکردن همرنگ دندان
  • الاینرها

چگونه باید روشی را انتخاب کنم؟

متخصص ترمیم و زیبایی شما می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد یک عمل زیبایی کمک کند، زیرا آنها در تکنیک هایی که ممکن است بتوانند لبخند شما را بهبود بخشند، به خوبی آشنا هستند.

بهترین روش معمولاً با توجه به وضعیت لبخند شما و همچنین نتایج مورد نظر شما تعیین می شود. اگر به فکر درمان زیبایی دندان هستید، قبل از تصمیم گیری در مورد روش، باید چند سوال از دندانپزشک خود بپرسید:

  • نتیجه نهایی چگونه خواهد بود؟
  • در طول درمان چه انتظاری باید داشته باشم؟
  • چه نوع نگهداری و مراقبات را باید انجام دهم؟

منبع

بازدید : 5
سه شنبه 29 فروردين 1402 زمان : 11:40

ارتودنسی تا چه سنی کاربرد دارد و موثر است ؟ بعضی از افراد نگران درمان ارتودنسی و نصب بریس ها هستند، زیرا آن ها را نشانه ای از سال های نوجوانی خود می دانند که خیلی قبل تر باید به فکر آن می بودند. دیگران ممکن است از نوع احساس یا شکل ظاهری خود نگران باشند. با این حال، شما یا فرزندتان ممکن است در مورد بریس ها سوال و نگرانی داشته باشید (از جمله آیا من باید بریس بگیرم، چند سال باید سن داشته باشیم تا برای تهیه بریس اقدام کنیم و ارتودنسی تا چه سنی مناسب است و غیره). در این جا تجزیه و تحلیل کودکان و بریس ها آورده شده است.

آیا باید بریس بگیرم؟

معمولا از متخصص ارتودنسی این سوال پرسیده می شود که “آیا باید بریس بگیرم؟” متخصصین ارتودنسی باتجربه و واجد شرایط، معمولاً بریس ها را به بیماران توصیه می کنند تا علاوه بر افزایش سلامت دهان، شکل ظاهری لبخند را نیز بهبود بخشند. مشکلات ارتودنسی مانند دندان های کج یا شلوغ، اوربایت، آندربایت، موقعیت نادرست فک و اختلالات مفاصل فک از طریق درمان ارتودنسی اصلاح می شود. پاسخ به “آیا باید بریس بگیرم؟” این است که اگر شما هر یک از مشکلات ارتودنسی ذکر شده را دارید، باید از متخصصین ارتودنسی مشاوره بگیرید تا ببینید که آیا کاندید مناسبی برای درمان ارتودنسی با بریس هستید یا خیر.

اولین بازدید شما از متخصصان ارتودنسی

در اولین بازدید شما از متخصصان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی باتجربه و با صلاحیت، دندان ها، دهان و فک کودک شما را به طور کامل بررسی می کند. متخصص ارتودنسی ممکن است از کودک شما بخواهد دندان ها را با هم گاز بگیرد و در مورد این که آیا کودک شما در جویدن یا بلعیدن مشکلی دارد یا این که تا به حال با کلیک یا پاپ زدن فک مواجه شده است، سوالاتی را مطرح می کند.

متخصصان باتجربه ارتودنسی ممکن است با اشعه ایکس دهان و دندان ها را ببینند که چگونه دندان ها قرار گرفته اند و آیا دندان های دائمی هنوز لازم است که داخل بریس قرار بگیرند.

منبع

بازدید : 11
سه شنبه 29 فروردين 1402 زمان : 11:38

لمینت دندان چیست و چه فوایدی دارد؟ بهترین نوع لمینت دندان چیست؟ این ها سوالاتی هستند که اغلب برای افراد پیش می آید. در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که: روکش های دندانی پوسته های باریک ساخته شده از مواد هم رنگ دندان هستند که برای پوشش سطح جلویی دندان ها به کار می روند تا ظاهر دهان و دندان های فرد را بهتر کنند. این پوسته ها برای ترمیم و زیبایی دندان به جلوی دندان ها متصل می شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول آن ها به‌مرور زمان هیچ تغییری نمی کند.

روکش های دندان را می توان از پرسلن یا از مواد کامپوزیت رزین تهیه کرد. روکش های چینی بهتر از روکش های رزینی در برابر لک مقاومت می کنند.

انواع لمینت دندان در دو نوع مختلف می باشد که عبارت اند از:

  • سرامیکی
  • کامپوزیت

نحوه نصب لمینت دندان چگونه است؟

پس‌ از اینکه روکش دندان آماده شد، دندانپزشک آن را روی دندان شما قرار می دهد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. این کار قبل از اینکه لمینت دندان روی دندان شما نصب شود انجام می‌شود. در مرحله بعدی دندانتان برای دریافت روکش آماده سازی می شود. یعنی تمیز شده، صیقل داده می شود و صاف می شود. پس‌ از آن چسب مخصوصی به روکش ‌دندان آغشته می شود و سپس لمینت دندان روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد. پس‌ از آن با تابش نور خاصی، مواد شیمیایی موجود در زیر لمینت سفت شده و آماده می شود.

پس‌ از اینکه لمینت نصب شد نوبت به این می رسد که مواد اضافی از روی دندان شما برداشته شود. ممکن است دندانپزشک از شما بخواهد برای بررسی لثه ها و محل قرارگیری لمینت روی دندان، یک هفته بعد مجدداً به او مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟

هزینه لمینت دندان

لمینت دندان قیمت متفاوتی می تواند داشته باشد. البته این امر بستگی به محل کلینیک دندانپزشکی، نوع لمینت (لمینت دندان فوری و …)، متخصص دندانپزشک و … دارد. اما در سال 1401 قیمت لمینت دندان برابر با حدود 3.500.000 تا 5.550.000 است.

لمینت دندان برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

  • کسانی که دارای پوسیدگی و بیماری لثه هستند.
  • برای کسانی که دندان های ضعیف دارند.
  • افرادی که دچار پوسیدگی دندان و شکستگی هستند.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 55
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 174
  • بازدید ماه : 367
  • بازدید سال : 1106
  • بازدید کلی : 3049
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی